Resultaat 1 - 10 (van 168)

• Start van Boekenweek bij leden Bieb aan Huis! Bekijk details

18 maart 2024

De Boekenweek is begonnen! Dat vieren we met leuke activiteiten in de Bieb én bij leden thuis. In een bijzonder bezoek ging schrijver Ronald Giphart op zaterdag 16 maart langs bij twee leden van de Bibliotheek aan Huis: Joek Spronk van der Heijden en Hilde De Gruyter. De Bibliotheek aan Huis is er voor iedereen die vanwege ziekte of (tijdelijke) immobiliteit niet zelf de bibliotheek kan bezoeken. Op dit moment zijn dat zo’n vijftig leden. Elk lid krijgt een vaste vrijwilliger toegewezen die maandelijks...

• Ruimere openingstijden voor vier wijkbibliotheken Bekijk details

15 maart 2024

Vier wijkbibliotheken - Bibliotheek Hoograven, Kanaleneiland, Leidsche Rijn Centrum en Overvecht - zijn vanaf september van dit jaar langer open, dankzij extra financiering van het Rijk. Samen met de gemeente Utrecht hebben we succesvol een aanvraag ingediend voor de zogenaamde SPUK-regeling (specifieke uitkeringen lokale bibliotheekvoorzieningen).

• 4 Waanzinnige Boomhut reviews! Bekijk details

6 maart 2024

Een boomhut zoals die van Andy en Terry heb je nog nooit gezien! Er is een bowlingbaan, een zwembad met reuzenhaaien, een geheim laboratorium en een snoepjesmachine die je overal volgt. Andy en Terry beleven er de dolste avonturen, want in hun boomhut is alles mogelijk! Onlangs is het 13e en laatste deel ‘De Waanzinnige Boomhut’ van 169 verschenen. Lucas, Zeyneb, Julius en Zümra wonnen het boek met onze winactie en waren de eersten die het mochten lezen!

• Toegankelijkheid hoofdingang Bibliotheek Neude Bekijk details

22 februari 2024

De lift was buiten gebruik, maar deze is weer gemaakt. Bezoekers met een rolstoel, rollator, scootmobiel of kinderwagen kunnen de lift bij de hoofdingang van Bibliotheek Neude weer gebruiken. Onze collega's staan daar klaar om je te helpen. Is er even niemand aanwezig en heb je hulp nodig? Bel dan naar: 06-15 82 15 38. Ook de lift aan de Oudegracht blijft in gebruik.

• Nieuwsgierig naar 2024… Bekijk details

31 december 2023

Ben jij ook zo nieuwsgierig naar wat 2024 ons gaat brengen? We leven in een wereld boordevol spannende ontwikkelingen, die ons allemaal aangaan. Toch kan het best lastig zijn om jouw eigen standpunt te bepalen, in de snelheid van het nieuws en de vernieuwingen.

• Openingstijden tijdens de feestdagen Bekijk details

15 december 2023

Tijdens de feestdagen hebben onze bibliotheken aangepaste openingstijden.

• Sofia (7) leent miljoenste jeugdleesboek Bekijk details

13 december 2023

Woensdag 13 december heeft Bibliotheek Utrecht het miljoenste jeugdleesboek van dit jaar uitgeleend. Een mooi aantal in deze tijd, waarin steeds meer berichten verschijnen over afnemend leesplezier en slechte leesprestaties van kinderen en jongeren.

• Twee miljoenste bezoeker in Bibliotheek Utrecht dit jaar! Bekijk details

11 december 2023

Zondag 10 december heeft Bibliotheek Utrecht de twee miljoenste bibliotheekbezoeker van dit jaar verwelkomd. Hiermee is het record van 1,6 miljoen bezoeken in 2022 ruimschoots overtroffen.

• Boek ‘550 jaar R.K. Broederschap’ in Bibliotheek Bekijk details

21 november 2023

De R.K. Broederschap Vleuten bestaat al ruim 550 jaar. Ter gelegenheid van dat jubileum verscheen in 2021 een boek over de historie van dit genootschap. Dit boek is nu ook te vinden in de Bibliotheken Vleuten en Vleuterweide. De Broederschap schonk de bieb vijf exemplaren.

• Minister en staatssecretaris op bezoek bij bibliotheek op school Bekijk details

30 oktober 2023

Vanochtend kwamen minister Mariëlle Paul en staatssecretaris Gunay Uslu op bezoek bij obs De Kaleidoskoop in Kanaleneiland om een kijkje op de Bibliotheek op school te nemen. Samen met SPO Utrecht hadden we hen uitgenodigd.

Paginanavigatie