Nieuwe tarieven in 2023

Gepubliceerd op: 7 november 2022 16:00

In dit bericht brengen we je op de hoogte van de wijzigingen rondom onze abonnementen.

Tarieven wijzigen

Ook de bibliotheek heeft te maken met stijgende prijzen voor onder andere onderhoud en energie. Net als thuis en bij veel andere organisaties. Een deel van deze gestegen kosten moeten we helaas doorberekenen in de tarieven van onze abonnementen.

Reserveren blijft gelijk

Binnen Bibliotheek Utrecht is het reserveren van materialen gratis (behalve abonnement Klein). De kosten die hieraan verbonden zijn, brengen we niet apart in rekening. In 2023 blijven de voorwaarden voor het reserveren van materialen binnen de bibliotheek gelijk.

Dit zijn de nieuwe tarieven:

Abonnement Tarief 2022 Tarief 2023
Standaard € 55,- € 60,-
Standaard: U-pas € 44,- uit je U-pastegoed € 48,- uit je U-pastegoed
Flex (3 maanden) € 14,- € 15,-
Klein € 32,50 € 37,50
Jong € 25,- € 28,-
Jong: U-pas € 20,- uit je U-pastegoed € 24,- uit je U-pastegoed

Verandering per 1 januari 2023

De verandering van de tarieven gaat in op 1 januari 2023. Het nieuwe tarief geldt met ingang van je nieuwe abonnementsperiode. Kijk op Mijn Menu of de Bibliotheek Wise-app wat de vervaldatum van jouw abonnement is.

Heb je vragen?

We realiseren ons dat het een vervelende boodschap is in deze tijd waarin alle prijzen stijgen. We hopen dat je lid kan blijven en ook in 2023 je abonnement blijft gebruiken om te lezen of te leren.

Als je hier verder vragen over hebt, kun je contact opnemen met de klantenservice. Dit kan via e-mail: klantenservice@bibliotheekutrecht.nl of telefonisch via 030-2861800. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook via Whatsapp bereiken.

Nieuw: Vriend van de Bibliotheek Utrecht!

In 2022 doneerden 800 klanten al aan de bibliotheek. We krijgen regelmatig vragen van Utrechters die hun steentje incidenteel of structureel willen bijdragen. In 2023 starten we met een nieuwe manier om de bibliotheek te ondersteunen als Vriend van de Bibliotheek Utrecht. Hierover volgt later meer informatie.

Wil je je abonnement aanpassen?

Neem dan contact op met de klantenservice. Mail naar klantenservice@bibliotheekutrecht.nl of bel tussen 10.00u en 17.00u naar 030-2861800. Je kunt dit nummer ook gebruiken voor WhatsApp.

We hopen het niet, maar wil je je abonnement opzeggen? Dat kan door het opzegformulier in te vullen. Dit vind je hier