Nieuws over Bibliotheek Oog in Al

Resultaat 41 - 50 (van 170)

• Boeteregeling Bekijk details

24 januari 2023

In de landelijke media wordt bericht dat steeds meer bibliotheken (deels) boetevrij zijn of een afkoopregeling hebben voor boetes. Dit jaar gaan we kijken naar een verandering van de abonnementenstructuur. De boetes horen daar ook bij. Zodra daar meer over bekend is, zullen we dat laten weten aan onze leden, via deze site en onze nieuwsbrieven. Bij Bibliotheek Utrecht betaal je dit jaar nog wel boete. De boetes gaat in op de dag na het verstrijken van de inlevertermijn. Een paar dagen daarvoor krijg...

• Terugblik 2022 Bekijk details

29 december 2022

2022 is voorbij. Wat was het een mooi jaar waarin we o.a. tal van programma's organiseerden, de Bibliotheek op School openden én meer dan 1.5 miljoen keer bezocht zijn! Dankjewel dat jij erbij was. In 2023 staan onze deuren weer voor je open. Kom vooral langs!

• Winnaars iPad-winactie Bekijk details

20 december 2022

De winnaars van de iPad-winactie zijn bekend! Afgelopen week fietste Dounia van de bieb langs 12 verschillende biebvestigingen om aan alle winnaars hun iPad te overhandigen.

• Anderhalf miljoenste bezoeker in de bieb Bekijk details

15 december 2022

Woensdag 14 december heeft Bibliotheek Utrecht de anderhalf miljoenste bibliotheekbezoeker van dit jaar verwelkomd. Niet eerder kwamen in een jaar zoveel Utrechters naar de bieb.

• Installatie van kunstwerk Maarten Baas bijna van start Bekijk details

8 december 2022

Eindelijk is het zover! Binnenkort start de installatie van het lichtkunstwerk ‘Intellectual heritage’ van Maarten Baas op de gevel van Bibliotheek Neude.

• Informatiepunt Bekijk details

7 december 2022

Het Informatiepunt is er voor al je vragen. Over toeslagen, je DigiD of hulp bij taal en computeren. U in de Wijk ging naar Bibliotheek Overvecht en nam een kijkje.

• Lekker warm zitten in de bieb Bekijk details

2 december 2022

Buiten is het koud. Maar in Bibliotheek Utrecht is het lekker warm. Er is altijd een bieb in jouw buurt. Dus kom lekker werken, studeren, een krantje lezen, mensen ontmoeten of even wegduiken in een boek. Ook als je geen lid bent.

• Te gast in de bieb: Yvonne Keuls! Bekijk details

29 november 2022

Dit jaar is ‘Mevrouw mijn moeder’ van Yvonne Keuls (91 jaar) het boek van Nederland Leest. Daarom trad zij zondag op in bieb Neude met een speciale toneelbewerking van haar boek. In haar eentje vertolkte zij alle rollen met grote energie. Voorafgaand spraken wij haar over Nederland Leest en haar werk als schrijver.

• Orange the world Bekijk details

25 november 2022

Vrijdagavond 25 november kleurt bieb Neude oranje. Dit is een actie in het kader van Orange the world. Een wereldwijde actie om stil te staan bij het geweld tegen vrouwen. In Utrecht heeft Catharina Dansparade het initiatief genomen om alle vrouwen van Utrecht te eren met een dansparade door de stad.

• Hoera! Winnaar DUIC Publieksprijs Bekijk details

21 november 2022

Post Utrecht, waar Bibliotheek Neude in is gehuisvest, heeft de DUIC Publieksprijs gewonnen. “Een prachtige en genereuze publieke oase die je verwelkomt in een wereld van verbeelding, ontplooiing en ontmoeting”, aldus de vakjury.

Paginanavigatie