Anderhalf miljoenste bezoeker in de bieb

Gepubliceerd op: 15 december 2022 11:30

Woensdag 14 december heeft Bibliotheek Utrecht de anderhalf miljoenste bibliotheekbezoeker van dit jaar verwelkomd. Niet eerder kwamen in een jaar zoveel Utrechters naar de bieb.

De gelukkige

Evelien van der Zwaag, met haar drie kinderen Reza (6), Feye (4) en Eva (2) in Bibliotheek Leidsche Rijn Centrum was de gelukkige. “Naar de bibliotheek gaan vind ik heerlijk”, zegt Evelien. “Er is hier zoveel meer dan je had kunnen bedenken. We komen altijd met meer boeken thuis dan we eigenlijk zochten.”

Gouden confetti

Vandaag verwelkomde directeur Deirdre Carasso de anderhalf miljoenste bezoeker in Bibliotheek Leidsche Centrum met een bos bloemen. Voor alle bezoekers waren er lekkere taartjes. Evelien van der Zwaag en haar kinderen kijken verrast op als er een knal klinkt. Ze worden bedolven onder de feestelijke gouden confetti. Ze zijn er wat beduusd van. Evelien: “We zijn elke week wel een keer in de bieb. Om boeken uit te zoeken, samen te lezen en soms om te spelen.”

Meer dan je had kunnen bedenken

Ze is zelf een enorme kinderboekenliefhebber en ook alle drie haar kinderen lezen graag. Zowel op school als thuis. Het prentenboek ‘Sst, we hebben een plan’ (Eva), de boeken van ‘De kleine kapitein’ (Feye) en ‘Dolfje weerwolfje’ (Reza) zijn favoriet. “Naar de bibliotheek gaan vind ik heerlijk”, zegt Evelien. “Er is hier zoveel meer dan je had kunnen bedenken. We komen altijd met meer boeken thuis dan we eigenlijk zochten.”

Trots

Deirdre: “Ondanks de coronabeperkingen aan het begin van dit jaar, zijn al onze 13 vestigingen samen dit jaar anderhalf miljoen keer bezocht! Het is mooi dat zoveel Utrechters ons wisten te vinden en bij ons kwamen om te lezen, lenen, leren en elkaar te ontmoeten.” Van alle vestigingen zijn Bibliotheek Neude en Leidsche Rijn Centrum het best bezocht.

Ook in 2023 staan alle medewerkers van Bibliotheek Utrecht weer voor je klaar. Je bent van harte welkom.