DigiTaalhuis Utrecht gecertificeerd

Gepubliceerd op: 17 december 2021 13:30

Logo Hoogt in bieb Neude

Het DigiTaalhuis Utrecht is een samenwerking tussen de Bibliotheek Utrecht, Taal Doet Meer, Digiwijs 3.0 en partnerorganisaties. Op donderdag 16 december kregen zij een officieel certificaat van het CBCT (Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal).

Het DigiTaalhuis is een gratis inloopspreekuur in Bibliotheken Hoograven, Zuilen, Kanaleneiland, Overvecht, Neude, Leidsche Rijn en Vleuterweide. Je kunt er terecht met al je vragen over taal en digitaal. Je krijgt persoonlijk advies en je kunt er oefenen. Iedereen is welkom, ook als je geen lid bent van de bibliotheek.
Het CBCT noemt het DigiTaalhuis Utrecht "zeer succesvol en een voorbeeld voor andere digitaalhuizen in de regio." Het maatschappelijk effect van het DigiTaalhuis Utrecht is groot, blijkt uit gesprekken met deelnemers en andere betrokkenen. Wethouder Anke Klein feliciteert het DigiTaalhuis: "De certificering is een erkenning voor de kwaliteit van het werk en aanbod van het DigiTaalhuis. Ik ben trots dat we in Utrecht dit DigiTaalhuis hebben dat een grote bijdrage levert aan de (digi)taalvaardigheid van onze inwoners.”.

Beeld werkplekreservering

Lineke Maat (Taal Doet Meer), Robert Giesberts (Digiwijs 3.0) en Deirdre Carasso (Bibliotheek Utrecht) met het certificaat