Hoogt on Tour van start in filmzaal Bibliotheek Neude

Gepubliceerd op: 27 augustus 2020 10:00

Logo Hoogt in bieb Neude

Vanaf donderdag 27 augustus heeft Hoogt on Tour een vaste locatie om films te vertonen. In de filmzaal van Bibliotheek Neude zal Hoogt on Tour zes dagen per week premièrefilms programmeren onder de naam Hoogt in Bieb Neude. Dit is voor Hoogt on Tour een mooie gelegenheid om weer een actieve rol te spelen in de binnenstad.

Hoogt on Tour gaat dagelijks kwaliteitsfilms vertonen onder de naam Hoogt in Bieb Neude

Bibliotheek Utrecht en Hoogt on Tour werken al enige jaren samen om het Utrechtse publiek kennis te laten maken met kunst en cultuur. Deze samenwerking wordt nu voortgezet in de nieuwe Bibliotheek Neude. In de filmzaal programmeert Hoogt on Tour van dinsdag tot en met zondag bijzondere, onalledaagse films. De focus ligt hierbij op documentaires, films van eigen bodem, films voor specifieke doelgroepen en jeugdfilms. Ook boekverfilmingen krijgen de aandacht.

“We kijken er ontzettend naar uit om weer op dagelijkse basis onze films te kunnen gaan vertonen.” zegt Rianne Brouwers, directeur van Hoogt on Tour. “De samenwerking met Bibliotheek Utrecht geeft ons een geweldige kans om meer aanwezig te zijn in de stad en onze bezoekers weer op een vaste plek te ontvangen.”

Ton van Vlimmeren, directeur Bibliotheek Utrecht: "Bibliotheken bieden al lang veel meer dan alleen boeken. Naast debat en ontmoeting zijn ook films en documentaires onderdeel van het veelzijdige aanbod. Daarom zijn we heel blij met de samenwerking met Hoogt on Tour."

Naast de vertoningen in Bieb Neude is Hoogt on Tour actief buiten de binnenstad met filmvertoningen op bijzondere locaties, o.a. in De Nijverheid.

Filmprogramma Hoogt in Bieb Neude
De openingsweek start op donderdag 27 augustus met een vol en divers programma. Van jeugdfilms tot onbekende festivalhits en documentaires! De volledige programmering van de filmzaal en ticketverkoop is vanaf 24 augustus te vinden op hoogt.nl.

Zo is in de openingsweek de Mongoolse film Öndög te zien. Een eenvoudige, maar indrukwekkende film waarin het Mongoolse steppelandschap bijna de hoofdrol speelt. Met zijn betoverende landschapsfotografie, zijn etnografische details en zijn memorabele no-nonsense heldin, is Öndög onweerstaanbaar en verrassend. Een must om op een bioscoopscherm te zien!Daarnaast zijn er in het openingsweekend twee films te zien in het kader van Queer Film Festival Utrecht. Op vrijdag 28 augustus en zaterdag 29 augustus is de Panamese film Todos Cambiamos: een inspirerend verhaal over de veranderingen die een gezin doormaakt als een van hen in transitie gaat.