Informatie m.b.t. corona-virus en activiteiten in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 12 maart 2020 12:13

Vanzelfsprekend heeft de Bibliotheek Utrecht overleg gehad over de situatie die is ontstaan door de uitbraak van het corona-virus. Wij hebben contact met de afdeling Veiligheid van de Gemeente Utrecht. Zij hebben aangegeven dat er op dit moment geen reden is om de festiviteiten rond de opening af te blazen. We blijven in nauw contact met de gemeente en volgen de richtlijnen van RIVM en de Overheid.

Waar mogelijk nemen wij maatregelen om risico’s zo veel mogelijk te beperken. Zo is in de Neude de luchtverversing intensiever, wordt er vaker schoongemaakt, is er voldoende gelegenheid om je handen te wassen en hangt er op de toiletten een instructie hoe je je handen het beste kunt wassen. Andere tips die het RIVM geeft: hoest in de binnenkant van je elleboog, was regelmatig je handen, gebruik papieren zakdoekjes, schud geen handen, houd afstand, blijf thuis als je hoestklachten of koorts hebt.

Houd de website in de gaten voor nadere berichtgeving over de gevolgen van het corona-virus voor de programma’s van de Bibliotheek.

Afzegging Maarten van Rossem

Helaas moeten we mededelen dat de try-out vanavond met Maarten van Rossem in de Bibliotheek Neude niet doorgaat. Van Rossem heeft advies ingewonnen en aanwezigheid wordt hem om diverse redenen afgeraden. Hij neemt dit advies over. De avond wordt verplaatst naar een nader te bepalen moment. Wij willen benadrukken dat Maarten zichzelf heeft afgemeld en dat vooralsnog er geen reden is om de festiviteiten af te blazen.

Bekijk ook het bericht van RTV-Utrecht onderaan deze pagina over de afzeggingen van de lezingen van Maarten van Rossem.

We kijken uit naar een mooie opening en naar uw komst!

Bron: RTV Utrecht