Publieksjaarverslag Bibliotheek Utrecht 2021

Gepubliceerd op: 20 april 2022 11:00

Bibliotheek Utrecht is een platform voor vele partners in programma, activiteiten en collectie. We hadden tal van activiteiten voor jong en oud, openden Informatiepunten - voor vragen over taal, digitaal, de overheid, werk, geld, gezondheid en wonen -, maakten een start met het programma 'Door en Voor Utrechters', - met initiatieven uit de stad - en brachten boeken nog dichter bij de jeugd met de Bibliotheek op school.

In 2022 gaan we door op de ingeslagen weg. Daarnaast hebben we de campagne 'Wie dit leest ... kan ook een boek lezen', om alle kinderen tot en met 17 jaar lid te maken van de bieb én meer te laten lezen. En samen met Taal Doet Meer namen we het initiatief tot een Leesoffensief, om alle Utrechters taal- en digitaalvaardig te maken. Ruim 40 partners in de stad en 15 Utrechtse politieke partijen hebben zich hieraan verbonden.

We zijn blij dat zoveel bezoekers dagelijks de bibliotheek weten te vinden. En we danken alle partners voor de constructieve en plezierige samenwerking.

Bekijk hier het Publieksjaarverslag 2021