Minister en staatssecretaris op bezoek bij bibliotheek op school

Gepubliceerd op: 30 oktober 2023 15:56

Vanochtend kwamen minister Mariƫlle Paul en staatssecretaris Gunay Uslu op bezoek bij obs De Kaleidoskoop in Kanaleneiland om een kijkje op de Bibliotheek op school te nemen. Samen met SPO Utrecht hadden we hen uitgenodigd.

Met trots deelden kinderen, ouders en leerkrachten (ook van de Anne Frankschool) hun eigen ervaringen van de schoolbibliotheek. Met de Gemeente Utrecht vertelden we over onze samenwerking met scholen om het leesplezier, de leesvaardigheid en de digitale vaardigheden van kinderen te versterken.

Naast De Kaleidoskoop en Anne Frankschool werken we samen met nog veel meer scholen. Dit jaar stijgt het aantal Bibliotheken op school van 15 naar 40! De komende drie jaar komt er landelijk in totaal 74 miljoen euro beschikbaar voor een intensievere samenwerking tussen bibliotheken, scholen en de kinderopvang. Dat maakten minister Paul en staatssecretaris Uslu vandaag bekend. Ontzettend belangrijk en mooi nieuws omdat we hiermee nog veel meer kinderen gaan bereiken!