Goed nieuws: We mogen weer meer vanaf zaterdag 25 september!

Gepubliceerd op: 16 september 2021 11:48

Vanaf zaterdag 25 september gelden nieuwe coronaregels. De 1,5 meter afstand-regel vervalt. We mogen meer bezoekers ontvangen bij onze activiteiten. Er zijn meer werkplekken. Wel geldt er een nieuwe regel voor een bezoek aan activiteiten in de film- en theaterzaal in Bibliotheek Neude.

• Bij een voorstelling in de film- en theaterzaal in Bibliotheek Neude is een QR-code via de CoronaCheckApp of papieren coronabewijs verplicht vanaf 13 jaar en ouder: een vaccinatiebewijs of een negatieve testuitslag (van max. 24 uur oud) of een corona herstelbewijs. Vanaf 14 jaar is ook het tonen van ID verplicht.

• Voor een gewoon bibliotheekbezoek of voor activiteiten in de overige zalen van Bibliotheek Neude en in de andere vestigingen geldt deze regel niet. Je hoeft hier geen QR-code of papieren coronabewijs te laten zien.

• Breng je een bezoek aan onze horeca, Meneer Potter of Noda bij Bibliotheek Neude of Buurten in de Bieb bij Bibliotheek Leidsche Rijn Centrum, dan is ook een QR-code of papieren coronabewijs nodig.

• Op verschillende plekken in de bibliotheek blijven we zorgen voor handgel en alcoholdoekjes.

• Daarnaast vragen we je andere bezoekers te respecteren die nog wel afstand willen houden of een mondkapje willen dragen. En vragen we je om je aan alle andere RIVM-regels te houden en thuis te blijven als je klachten hebt.

We zijn blij dat we je vanaf zaterdag 25 september weer mogen ontvangen met minder regels.

Foto: Anna van Kooij