Onderzoeken & verdiepen met nieuwe digitale bronnen

Gepubliceerd op: 29 juni 2020 11:00

Via de Bibliotheek Utrecht krijgen leden t/m november 2020 toegang tot een aantal nieuwe verdiepende bronnen. Het gaat om bronnen die toegang geven tot krantenarchieven, politieke archieven, literaire collecties, wetenschappelijke tijdschriften en Nederlandstalige vakbladen.

EBSCO
EBSCO geeft toegang tot een schat aan wetenschappelijke tijdschriften en andere publicaties. Alle denkbare vakgebieden, zoals ‘History’ en ‘Science’, maar ook ‘DIY – Hobbies and Crafts’ zijn grotendeels full-text beschikbaar.

Springer / BSL
Deze databank bevat Nederlandstalige medische vakbladen over bijvoorbeeld psychologie en sociale wetenschappen. Ook zijn er een zevental naslagwerken over de zorg opgenomen.

WorldCat
Leen via WorldCat wetenschappelijke boeken bij alle Bibliotheken in Nederland.

Gale
In Gale vind je krantenarchieven van o.a. Financial Times, the Economist en Times zijn te raadplegen. In Gale Reference Complete vind je digitale tijdschriften en publicaties, literatuur en andere primaire bronnen.

ProQuest
Doorzoek vooral Engelstalige databanken met periodieken en kranten, poëzie en literatuur (klassiekers als Yeats en Goethe), maar ook tijdschriftarchieven zoals dat van Harper’s Bazaar.

Bekijk onze hele online kennisbank