Nieuwsgierig naar 2024…

Gepubliceerd op: 31 december 2023 09:01

Ben jij ook zo nieuwsgierig naar wat 2024 ons gaat brengen? We leven in een wereld boordevol spannende ontwikkelingen, die ons allemaal aangaan. Toch kan het best lastig zijn om jouw eigen standpunt te bepalen, in de snelheid van het nieuws en de vernieuwingen.

Juist in deze tijd, waarin meningsverschillen op scherp worden gezet, is er een belangrijke rol voor de bibliotheek. Een plek bij uitstek, waar je de rust en de ruimte krijgt om jouw eigen mening te vormen, om je kennis te verbreden, of kennis te maken met andere mensen en hun inzichten.

Een plek waar verschillende meningen naast elkaar kunnen staan, in plaats van tegenover elkaar. Bijvoorbeeld in de boekenkasten van onze dertien vestigingen in Utrecht, met één van de uitgebreidste collecties van Nederland.

Maar ook in de evenementen die we in De Bibliotheek Utrecht organiseren: voorstellingen, lezingen, spreekuren, gespreksgroepen, debatten of themacafé’s. Voor iedereen toegankelijk, het enige wat je mee hoeft te nemen is je nieuwsgierigheid.

Want door nieuwsgierig te zijn, stel je je open voor andere meningen, zie je nieuwe kansen, ontdek je mogelijkheden tot verbinding. Daarom: wees en blijf nieuwsgierig, en wees welkom in De Bibliotheek Utrecht. Ook en vooral in 2024.

Gelukkig Nieuwsgierig Jaar.

Namens alle 180 collega’s van De Bibliotheek Utrecht.