Verhuizing in de media

Gepubliceerd op: 20 februari 2020 16:00

Na de Grote Utrechtse boekverhuizing door de kinderen op zondag 16 februari, was het vanaf maandag de 17e de beurt aan de echte verhuizers. Zij verplaatsen in totaal zo'n 3.168 meter aan boeken en andere materialen, dat zijn zo'n 6.336 verhuisdozen. Elke 20 minuten rijdt er een verhuiswagen op en neer. Met 11-15 mensen werken ze ruim 250 uur om alles in te pakken, naar de Neude te rijden, weer uit te pakken en op z'n plek te zetten. Op woensdag 19 februari kwamen de Utrechtse media een kijkje nemen. Coördinator Herman Scheffer (bibliotheek) en directeur Wim Pot (verhuisbedrijf) stonden ze te woord.

In de media

Op woensdag 19 februari kwamen de Utrechtse media een kijkje nemen. Coördinator Herman Scheffer (bibliotheek) en directeur Wim Pot (verhuisbedrijf) stonden ze te woord:

RTV Utrecht - Uitzending U-nieuws van 17.00 uur, item van 12.27 tot 13.27
DUIC - Zo verhuizen tienduizenden boeken van de Oudegracht naar de Neude
AD - Monsterklus: zo verhuizen 150.000 boeken naar nieuwe bieb aan de Neude
De Nuk - Verhuizing bibliotheek in volle gang, uitpakken 6336 verhuisdozen duurt 250 uur
In de Buurt - De bibliotheek aan de Oudegracht verhuist en zo ziet dat eruit
Trouw - Een bibliotheek is door de gemeenschap gedragen beschaving