Overhandiging manifest 'Wij maken Utrecht'

Gepubliceerd op: 14 september 2022 12:01

Op dinsdag 13 september namen wij samen met DOMunder het manifest ‘Wij maken Utrecht’ in ontvangst. Het manifest is gemaakt door 180 Utrechtse kinderen van basisscholen: de Nieuwe Regentesse, de Pijlstaart en de Jazzsingel. In het manifest staan foto’s van kunstwerken die de kinderen maakten over hun toekomstdromen en wensen voor Utrecht.

De kinderen willen graag dat iedereen de kunstwerken kan bekijken. Daarom staan ze, samen met het manifest, in de Kijkkast van bibliotheek Neude. De tentoonstelling is tot en met zondag 18 september te bekijken.

Bekijk het manifest online

Chillen met erfgoed

Het manifest is ontstaan uit het project Chillen met erfgoed. Utrechtse kinderen hebben in aanloop naar de viering van Utrecht 900 jaar met erfgoedexperts en kunstenaars samengewerkt en onderzochten hun eigen geschiedenis én de geschiedenis van het Domplein en andere delen van Utrecht. Daarna werkten ze in groepen aan een kunstwerk of ontwerp over de toekomst van Utrecht.

Foto: Overhandiging manifest door leerlingen aan Bibliotheek Utrecht directeur Deirdre Carasso en inhoudelijk leider van DOMunder Tijn Pieren.