Lees je door de lockdown. Reserveer, haal een verrassingstas of ga naar de online bibliotheek

Gepubliceerd op: 11 mei 2021 09:32

Vanwege de lockdown is de bieb gesloten. Leden kunnen blijven lezen en inleveren via de Afhaalbieb. De Afhaalbieb is open tijdens de reguliere openingstijden. We vragen je alleen te komen. Hou de website in de gaten voor de actuele openingstijden.

Update 28 april: We zijn nog steeds alleen open als Afhaalbieb

De vestigingen zijn op dit moment alleen geopend voor het ophalen van een reservering en verrassingstas of inleveren van materialen. Daar hoeft geen afspraak voor gemaakt te worden, je mag gewoon binnenlopen. De versoepelingen van 28 april gelden niet voor de bibliotheek. Werken, studeren en printen in de bibliotheek is nog niet mogelijk.

Materialen reseveren

Je kunt online je materialen reserveren. Medewerkers zetten de materialen klaar en je krijgt een mail als je de reservering op kunt halen. Je mag meer en langer lenen. Je mag maximaal tien boeken reserveren. Je mag in totaal twintig materialen in huis hebben.

Bibliotheek Waterwin weer geopend

Bibliotheek Waterwin is sinds 1 april weer wekelijks geopend op woensdag en vrijdag van 14.00 tot 17.00 uur.
Lunetten is open, maar op de zaterdagen gesloten.

Programma en activiteiten

Alle programma’s die in de bibliotheek zouden plaatsvinden zijn afgelast vanwege de coronamaatregelen. Wel vinden er online activiteiten plaats. Je vindt ons online programma via de agenda via het hoofdmenu.

Online bibliotheek

Als lid kun je e-books en luisterboeken lenen en luisteren via onlinebibliotheek.nl. De online bibliotheek biedt ruim 32.000 e-books en 4.300 luisterboeken.

Verrassingstas

Voor volwassenen en kinderen hebben we verrassingstassen vol boeken. Je krijgt de tas mee op vertoon van je biebpas. Je mag de boeken een aantal weken lenen. De verrassingstassen zijn tijdens openingstijden op te halen in alle vestigingen. Voor jong en oud. Behalve in Waterwin.

Nog geen lid?

Bekijk onze abonnementen op bibliotheekutrecht.nl/lidworden.

Voor vragen kunnen leden ook nu terecht bij onze Klantenservice:
klantenservice@bibliotheekutrecht.nl | 030-2861800 (ma t/m vr van 10.00 - 17.00 uur)

Let op! Richtlijnen rondom corona

We vragen je om vóór een bezoek aan de bibliotheek onze richtlijnen door te nemen, kijk op de pagina Richtlijnen rondom corona.