Wethouder Anke Klein opent de Bibliotheek Neude

Gepubliceerd op: 8 mei 2020 23:33

Maandag 11 mei mogen eindelijk de eerste bezoekers de Bibliotheek Neude binnen.

Om dat moment te markeren zal wethouder Anke Klein om 10.00 uur de deuren openen en als eerste het grote gastenboek tekenen. Daarna kunnen de leden die een kaartje hebben gereserveerd voor dat moment hun boeken inleveren en nieuwe gaan lenen.

Directeur Ton van Vlimmeren is heel blij dat er eindelijk leven in de bibliotheek komt. Maar het is ook raar: "Normaal zouden we iedereen uitnodigen om dit moment te vieren. Nu roepen we iedereen op om thuis te blijven of van gepaste afstand toe te kijken. Laten we hopen dat snel de hele bibliotheek met zijn voorleesruimte, cafe's, theater en filmzaal gebruikt kan gaan worden. En vooral, dat alle stoelen terug kunnen en mensen weer kunnen zitten werken, lezen en studeren."

De Bibliotheek Neude is voorlopig alleen geopend als boekenuitleen voor leden van de bibliotheek. Lees meer