Lezen doe je overal!

Gepubliceerd op: 2 mei 2022 12:59

Howaida en Laya in groep 6 van obs de Panda zijn ambassadeur van de bibliotheekcampagne ‘Wie dit leest … kan ook een boek lezen’. Lezen vinden ze allebei heel leuk om te doen. En ook heel belangrijk.

“Lezen doe je overal. Bij je rekenles, bij je taalles, bij alles’, zegt Howaida. Laya: “Het versterkt je woordenschat. Als je niet leest, dan leer je niks.” Ze willen het liefst alle kinderen in Kanaleneiland, en in heel Utrecht, lid maken van de bibliotheek. Kijk snel hun filmpje waarin ze uitleggen hoe ze kinderen helpen om meer te lezen. Als echte ambassadeurs roepen ze iedereen op om ook naar de bieb te gaan en lid te worden: “En wat extra leuk is: tot en met je 17e krijg je  een gratis pasje van de bieb. Dus word nu ook lid van de bieb!”

Aanmelden als lid van de bibliotheek is heel gemakkelijk. Het kan in alle 13 wijkvestigingen in Utrecht. Of online. Klik hier om direct je kinderen gratis lid te maken.

Ken jij kinderen in je omgeving die nog geen lid zijn van de bieb? Dan kun jij ook helpen. Wijs ze op het gratis lidmaatschap. Of meld je aan als ambassadeur. Je leest er alles over op bibliotheekutrecht.nl/wieditleest.