Voetballeeshoek geopend door Sander van de Streek

Gepubliceerd op: 29 juni 2022 15:01

FC Utrecht-speler Sander van de Streek opende vandaag samen met Deirdre Carasso, directeur Bibliotheek Utrecht, een voetballeeshoek in Bibliotheek Neude. In de voetballeeshoek kun je chillen en lekker lezen, want verhalen en voetbal, dat gaat heel goed samen.

Sander leest zelf ook graag, vooral spannende boeken. Hij leest zijn kinderen, 1 en 3 jaar, elke avond voor. Woezel en Pip, nijntje, Het hoogste huis van de straat (voor de giraf). (Voor)lezen vindt hij heel leuk en belangrijk: "Ze vinden het heel leuk. De boekjes van nijntje rijmen en de oudste vult de zinnetjes zelf aan."

Met de voetballeeshoek steunt FC Utrecht de bibliotheekcampagne Wie dit leest… kan ook een boek lezen, om de leesvaardigheid en het leesplezier van Utrechtse kinderen te vergroten.

Vanuit het hart

FC Utrecht wil als club, in het hart van de provincie, een bijdrage kunnen leveren aan een vitaler Utrecht. FC Utrecht staat midden in de samenleving. Ze zijn oprecht betrokken en maken de verbinding in wijk, stad en regio. Dit doen ze door vanuit het hart Utrechters te inspireren en in beweging te brengen.

Je vindt de hoek bij Kids 8-12 in Bibliotheek Neude. In augustus reist de hoek door naar Bibliotheek Overvecht en later naar Bibliotheek Kanaleneiland.

"Voetballen en verhalen, dat gaat heel goed samen. Er zijn zulke leuke en interessante boeken voor kinderen geschreven over voetbal. Daarom zijn we blij met een voetbalhoekje in de bieb. Kom lekker lezen!"

Deirdre Carasso - Directeur Bibliotheek Utrecht

Lees ook het bericht op de website van FC Utrecht

Foto: © FC Utrecht

Deze boeken leest Sander van de Streek zelf graag:

Een greep uit de boeken die je in de voetbalhoek kunt vinden

Boekentips van andere FC Utrecht-spelers

Tips van Mark van der Maarel

Tips van Mimoun Mahi

Tips van Mike van der Hoorn (met Snelle Jelle voor de jeugd)