Weer werken, studeren en lezen in de bieb

Gepubliceerd op: 5 juni 2020 14:00

Vanaf maandag 8 juni is het weer mogelijk om te verblijven in de bibliotheek. Je kunt dan een krant of tijdschrift lezen of werken en studeren aan de computer of met je eigen laptop.

De bibliotheken in Utrecht gaan steeds meer open. Het was al mogelijk om boeken te lenen en terug te brengen en in de Bibliotheek Neude zijn ook de activiteiten opgestart. Met ingang van maandag 8 juni kun je ook weer verblijven in de bibliotheek om een krant of tijdschrift te lezen of te werken en studeren.

Je hoeft niet vooraf te reserveren om naar de bieb te gaan. Er wordt gewerkt volgens het supermarktprincipe. Bij de deur krijg je een token, een toegangsbewijs. Zijn deze op, dan moet je even wachten. Vanwege de 1,5 meter maatregelen zijn er minder plekken beschikbaar dan normaal. De bibliotheek volgt hierbij de richtlijnen van het RIVM en de landelijke regels voor bibliotheken.

Meer activiteiten

In de Bibliotheek Leidsche Rijn Centrum starten vanaf vrijdag 12 juni ook de activiteiten weer op. Je kunt er naar het Lab, optredens van Zomaar op Zaterdag en de verjaardag van nijntje. Je vindt de volledige agenda hier. En heb je vragen over taal en digitaal? Dan kun je op afspraak weer terecht bij de Doe Mee Startpunten in de Bibliotheek.

Bibliotheek Waterwin wordt verbouwd en is dus nog gesloten.

Veiligheidsmaatregelen en richtlijnen

Om de gezondheid en veiligheid van jou, de andere bezoekers én onze medewerkers te garanderen, zijn er een aantal richtlijnen waar je je aan moet houden. Die richtlijnen vind je hier.

We zien je graag. Uiteraard op gepaste afstand. Samen zorgen we dat we kunnen blijven lezen, lenen en activiteiten kunnen bezoeken. Hou onze website en sociale media goed in de gaten voor de laatste stand van zaken.

Openingstijden

De actuele openingstijden van onze vestigingen vind je op onze pagina: 'Vestigingen en openingstijden'.