Winnaars Nederlandse Thrillerprijzen bekend

Gepubliceerd op: 5 juni 2021 16:01

In Bibliotheek Neude werden zaterdagmiddag de winnaars van de Nederlandse Thrillerprijzen 2021 bekend gemaakt. Bernice Berkleef wint met Bloedsteen de Gouden Strop 2021, de prijs voor het beste Nederlandstalige spannende boek van het jaar. De Vlaamse auteur Toni Coppers won de tweede editie van de Hebban Thrillerprijs met het boek Val, de lezersjuryprijs van lezerscommunity Hebban. Floris Kleijne won met Klaverblad de Schaduwprijs, de aanmoedigingsprijs voor het beste thrillerdebuut. De Zilveren Strop, een vakjuryprijs voor het beste Nederlandstalige spannende verhaal en dit jaar voor het eerst uitgereikt, ging naar Hugo Luijten.

De uitreiking in Bibliotheek Neude is de startschot voor de Week van het Spannende Boek (7 t/m 13 juni). Bekijk de livestream van de prijsuitreiking terug op YouTube.

De winnaars van de Thrillerprijzen. Van links naar rechts: Floris Kleijne, Hugo Luijten, Bernice Berkleef en Toni Coppers. (foto: Anna van Kooij)