Het Digicafé

Gepubliceerd op: 25 februari 2022 15:30

Nieuwsgierig naar de online wereld? Kom naar het Digicafé.

We organiseren digicafé's in Bibliotheek Hoograven en Bibliotheek Overvecht. Twee keer per maand licht het Digicafé een onderwerp toe. Ga met elkaar in gesprek en wissel leuke en handige tips uit. Uiteraard onder het genot van een kop koffie of thee met iets lekkers erbij!

Wat is het Digicafé? (een interview met organisatoren Sanne, Marja en Lisandro)

Het Digicafé is een plek om elke maand naar toe te gaan. Samen met anderen verken je de digitale wereld. Door ervaringen uit te wisselen, leer je meer. (foto: v.l.n.r.: Marja, Sanne en Lisandro)

Sanne: In de bieb helpen we veel mensen op weg bij onze verschillende spreekuren. Steeds meer diensten zijn digitaal en ook werken en leren is steeds meer online. Bij de Digicafé’s hopen we door iedere maand weer een nieuw onderwerp te bespreken, wijkbewoners mee te nemen in deze ontwikkelingen. Laagdrempelig, leerzaam en leuk is hierbij de insteek. Je hoeft je dan ook niet vooraf aan te melden en je kan gewoon gratis aansluiten.

Voor wie is het Digicafé?

Voor iedereen die nieuwsgierig is naar de digitale wereld. Voor jong en oud. Als je het leuk vindt om meer te weten over digitale onderwerpen ben je van harte welkom!

Welke onderwerpen worden er besproken?

Elke maand staat een onderwerp centraal. Dat kan van alles zijn. Denk aan nepnieuws herkennen of digitaal klasgenoten van vroeger terugzoeken. Ook thema's als veilig op internet, je digitale erfenis en online daten zijn onderwerpen die aan bod komen.

Kun je ook zelf oefenen?

In elke Digicafé is er ruimte om zelf te oefenen. Zodat je ook thuis weet wat je kunt doen. En als je daarna nog vragen hebt, kun je altijd terecht in een van de inloopspreekuren over digitale vragen.

Klik hier voor de data voor het volgende Digicafé

Heb jij een onderwerp waar we het zeker over moeten hebben in een Digicafé? Laat het weten!
Mail klantenservice@bibliotheekutrecht.nl of app naar 030 - 286 18 00 (bereikbaar op werkdagen tussen 10.00 - 17.00 uur)
We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 13.00 - 17.00 uur op 030 - 286 18 00.