Resultaat 121 - 130 (van 174)

• Filmtips over laaggeletterdheid Bekijk details

8 september 2021

Het is de dag van de Alfabetisering. En de Week van Lezen en Schrijven. Hoe is het om moeite te hebben met lezen, schrijven, taal en rekenen? Tel je nog mee als je moeite hebt met digitale vaardigheden? Onderstaand vier filmtips.

• Winnaars kleurwedstrijd 'Geef de Dom kleur' bekend! Bekijk details

19 augustus 2021

Op zaterdag 26 juni was het 700 jaar geleden dat de eerste steen van de Domtoren werd gelegd. Dat vierden we die dag met het inkleuren van een XXXL-kleurplaat van de Domtoren én een kleurwedstrijd. We ontvingen veel fantastische kleurplaten en aan onze jury was de moeilijke taak om de mooiste exemplaren uit te kiezen, maar het is gelukt!

• Bibliotheek Utrecht slaat handen ineen met City Hub voor duurzaam transport Bekijk details

15 juli 2021

Door de samenwerking met City Hub gaat Bibliotheek Utrecht over op emissieloos transport. Daarnaast gaat het aantal transportbewegingen naar beneden. De samenwerking is op 5 juli gestart.

• Goed nieuws! Bekijk details

25 juni 2021

Bibliotheek Utrecht gaat steeds verder open met de nieuwste versoepelingen. Je bent van harte welkom om te lenen, lezen, kopiëren, printen, werken en studeren. Je kunt zo binnenlopen bij de bibliotheek.

• Informatiepunten in de bieb van start vanaf 9 juni Bekijk details

8 juni 2021

Het Informatiepunt is er voor al je vragen. Vragen over taalles, computers, gezondheid, werk, wonen, de overheid en geld en inkomen. Stel ze bij het Informatiepunt en de bibliotheek helpt je verder. We luisteren naar je vragen en denken met je mee. We geven direct informatie of we verwijzen je door naar de juiste organisatie.

• Winnaars Nederlandse Thrillerprijzen bekend Bekijk details

5 juni 2021

In Bibliotheek Neude werden zaterdagmiddag de winnaars van de Nederlandse Thrillerprijzen 2021 bekend gemaakt. Bernice Berkleef wint met Bloedsteen de Gouden Strop 2021, de prijs voor het beste Nederlandstalige spannende boek van het jaar. De Vlaamse auteur Toni Coppers won de tweede editie van de Hebban Thrillerprijs met het boek Val, de lezersjuryprijs van lezerscommunity Hebban. Floris Kleijne won met Klaverblad de Schaduwprijs, de aanmoedigingsprijs voor het beste thrillerdebuut. De Zilveren...

• Koop nu 't Uteregse Leesplankie bij jou in de buurt Bekijk details

2 juni 2021

Vanmiddag is 't Uteregse Leesplankie gepresenteerd in het Theater van bibliotheek Neude. Het Leesplankie is te koop bij Catch (Domstraat), Café Willem Slok (Korte Koestraat) en de VVV (Domplein), maar bestellen kan ook.

• Utrechtse Charlie Atsma wint derde prijs in Nationale Voorleeswedstrijd Bekijk details

28 mei 2021

De Utrechtse Charley Atsma heeft de derde prijs behaald in de landelijke finale van de Nationale Voorleeswedstrijd. In TivoliVredenburg nam zij het woensdag 26 mei op tegen elf andere provinciale voorleeskampioenen.

• Vitrine vol archeologische vondsten in Bibliotheek Neude Bekijk details

20 mei 2021

In Bibliotheek Neude, op de tweede etage, vlakbij de ingang van de Filmzaal, staat een bijzondere vitrine. Vol spullen van de archeologische opgravingen aan de Neude, gedaan tijdens de verbouwing van het voormalige postkantoor tot bibliotheek. Opgegraven door stadsarcheoloog Jeroen van der Kamp en zijn team.

• De eindexamens zijn begonnen Bekijk details

20 mei 2021

Op zoek naar inspiratie, focus en andere tips tijdens deze spannende tijd? Bekijk onze collectie. Wij wensen alle kandidaten veel succes!

Paginanavigatie