Resultaat 101 - 110 (van 172)

• Abonnementen en tarieven 2022 ongewijzigd Bekijk details

30 november 2021

De abonnementen en abonnementstarieven blijven in 2022 ongewijzigd. Er vindt geen indexatie plaats en de leenvoorwaarden blijven hetzelfde.

• Nieuwe coronamaatregelen vanaf 28 november Bekijk details

26 november 2021

Vanavond is er een persconferentie geweest. Het kabinet heeft nieuwe en strengere coronamaatregelen aangekondigd. De maatregelen gaan in op zondagochtend 28 november om 05.00 uur en gelden tot en met 18 december. Dit zijn de extra richtlijnen voor de bibliotheek:

• Waterwin gesloten Bekijk details

22 november 2021

In verband met corona is Waterwin tot nader order gesloten. In Leidsche Rijn Centrum en Vleuterweide ben je van harte welkom.

• Afgeschreven boeken Bekijk details

17 november 2021

Bibliotheek Den Haag gaat verbouwen, vooraf zijn er boeken afgeschreven. Daar zijn vragen over gesteld in de media. Hoe werkt dat eigenlijk in Bibliotheek Utrecht? Hoe wordt bepaald welke boeken er uitgaan? En waar gaan die naartoe? Je leest het hieronder.

• Corona update Bekijk details

12 november 2021

Vanaf zaterdag 13 november 18.00 uur gelden er nieuwe landelijke regels voor corona. Wij hebben onze coronarichtlijnen hieraan aangepast.

• Nu te zien: 'De wandelaar: verhalen uit de wijk' Bekijk details

1 november 2021

In het kader van Nederland Leest maakt RTV Utrecht i.s.m. de bieb de serie ‘De wandelaar: verhalen uit de wijk.’ Elke aflevering wandelt een (Utrechtse) schrijver door een Utrechtse wijk en zijn er onverwachte ontmoetingen. De wandelingen zijn in Kanaleneiland, Overvecht, Hoograven en de binnenstad.

• Tafel van Utrecht reikt Black Achievement Awards uit aan 4 Utrechters in Bibliotheek Neude Bekijk details

29 oktober 2021

Jaarlijks worden de Utrechtse Black Achievement Awards uitgereikt aan zwarte Utrechters die veel betekenen voor de stad. Dit jaar gaan de Awards naar Babah Tarawally, Natalja Macknack, Dainahare Polonia en Sigourney Kemper. De Tafel van Utrecht reikt ze op vrijdag 29 oktober uit aan hun gasten tijdens de talkshow Vrijdag Live in Bibliotheek Neude.

• Nieuwe gratis wifi in de bibliotheek Bekijk details

29 oktober 2021

Vanaf 1 november is er in alle vestigingen, behalve Vleuten, nieuwe gratis wifi: publicroam. Het netwerk voor gasten, ‘deBibliotheekUtrecht’, komt per 1 november te vervallen. Met publicroam ben je na één keer aanmelden altijd direct verbonden met wifi zodra je in de bieb komt. Je gegevens zijn veilig en publicroam waarborgt je privacy. Steeds meer bibliotheken en openbare gebouwen werken met publicroam, zodat je ook daar direct bij binnenkomst op de wifi zit.

• Kunstwerk Neude Bekijk details

14 oktober 2021

De plaatsing van ‘Intellectual heritage’, het lichtkunstwerk van Maarten Baas, op de luifel van Bibliotheek Neude, is weer een stap dichterbij.

• Abdulrazak Gurnah wint Nobelprijs voor Literatuur Bekijk details

7 oktober 2021

De Nobelprijs voor Literatuur gaat dit jaar naar Abdulrazak Gurnah. De jury roemt de Tanzaniaanse romanschrijver voor zijn "compromisloze en meelevende beschrijving van de gevolgen van kolonialisme en het lot van vluchtelingen in de kloof tussen culturen en continenten".

Paginanavigatie