Resultaat 91 - 100 (van 174)

• Verwarming omlaag in Bibliotheek Neude Bekijk details

11 februari 2022

Vandaag is het Warmetruiendag. Elk jaar op 11 februari gaat Nederland energieverspilling te lijf met deze grote klimaatactie.

• Campagne ‘Wie dit leest… kan ook een boek lezen’ van start Bekijk details

4 februari 2022

Burgemeester Sharon Dijksma heeft vanmiddag de nieuwe campagne ‘Wie dit leest… kan ook een boek lezen’ van Bibliotheek Utrecht ingeluid met het lidmaatschap van haar jongste kind. Met de campagne willen we alle kinderen van Utrecht gratis lid maken en kinderen stimuleren meer te lezen. Een kwart van de kinderen dreigt laaggeletterd van school te komen.

• Opening Bibliotheek op school Bekijk details

3 februari 2022

Op woensdag 2 februari 2022 opende wethouder Anke Klein de eerste Utrechtse Bibliotheek op school in OBO de Klopvaart. Het team van deze Overvechtse school en de Bibliotheek Utrecht trekken samen op om de kinderen meer, en met meer plezier, te laten lezen.

• Nog langer open en weer programma mogelijk Bekijk details

26 januari 2022

Dinsdagavond 25 januari was er weer een persconferentie. Het kabinet kondigde een aantal versoepelingen van de maatregelen aan. Voor de Bibliotheek Utrecht betekent dit het volgende:

• Bibliotheek Overvecht terug naar normale openingstijden Bekijk details

25 januari 2022

De eerste fase van de verbouwing in Bibliotheek Overvecht is afgerond. Vanaf woensdag 26 januari is de bibliotheek weer op de gewone tijden geopend. In de zomer verwachten we de verbouwing te hervatten. Nadere informatie hierover volgt, zodra een en ander bekend is.

• Ruimere openingstijden en mondkapjes Bekijk details

14 januari 2022

Vrijdagavond 14 januari was er weer een persconferentie. Het kabinet kondigde een aantal versoepelingen van de maatregelen aan. Deze gelden in ieder geval tot en met 25 januari. Voor de Bibliotheek Utrecht betekent dit het volgende:

• Lisa Weeda literair talent van 2022 Bekijk details

6 januari 2022

De Volkskrant heeft de Utrechtse Lisa Weeda uitgeroepen tot literair talent van het jaar. Zij debuteerde in 2021 met haar roman 'Aleksandra'. Lisa Weeda werd verkozen boven twee andere talentvolle debutanten, Leonieke Baerwaldt met 'Hier komen wij vandaan' en Sholeh Rezazadeh met 'De hemel is altijd paars'.

• Openingstijden rondom de jaarwisseling Bekijk details

29 december 2021

Op vrijdag 31 december zijn onze bibliotheken tot 17.00 uur geopend. Zaterdag 1 januari zijn al onze vestigingen gesloten.

• Lockdown t/m 14 januari: Bibliotheken blijven open Bekijk details

18 december 2021

Er is sinds 19 december een nieuwe lockdown die in principe tot en met 14 januari 2022 duurt. De bibliotheken blijven gewoon open, om boeken te lenen en terug te brengen, om te studeren, lezen of werken.

• DigiTaalhuis Utrecht gecertificeerd Bekijk details

17 december 2021

Het DigiTaalhuis Utrecht is een samenwerking tussen de Bibliotheek Utrecht, Taal Doet Meer, Digiwijs 3.0 en partnerorganisaties. Op donderdag 16 december kregen zij een officieel certificaat van het CBCT (Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal).

Paginanavigatie