Nieuws over Bibliotheek de Meern

Resultaat 131 - 140 (van 170)

• Charley is voorleeskampioen van de provincie Utrecht Bekijk details

30 april 2021

Charley van OBS Waterrijk uit Utrecht heeft op 29 april 2021 de provinciale finale van De Nationale Voorleeswedstrijd gewonnen. Op 26 mei aanstaande gaat Charley de provincie Utrecht vertegenwoordigen tijdens de feestelijke landelijke finale van De Nationale Voorleeswedstrijd. Als Charley wint mag zij zich een jaar lang De Nationale Voorleeskampioen en Kinderdirecteur 2021 van het Kinderboekenmuseum noemen.

• (her)denken voor de deur Bekijk details

30 april 2021

Jongeren uit Utrecht verdiepten zich onder leiding van theatermaker Linda Bosch in de geschiedenis van Utrecht ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Hun onderzoek vormt de basis voor de voorstelling (her)denken voor de deur. Op 3 en 4 mei trekken de spelers van Theaterschool Utrecht door de stad met verhalen, gedachten en verzamelde herinneringen over de Tweede Wereldoorlog.

• Reservering niet meer nodig Bekijk details

20 april 2021

Heb je een boek of iets anders gereserveerd dat je niet meer nodig hebt? Laat het ons weten. Dan kunnen we het boek voor de volgende lener klaarzetten.

• Corona in begrijpelijke taal Bekijk details

20 april 2021

Op dinsdag 20 april was er weer een persconferentie. Premier Rutte en minister De Jonge vertelden over de laatste regels tegen corona.

• Belastinghulp Bekijk details

14 april 2021

Heb je hulp nodig bij het invullen van je belastingformulieren? Op 19 en 21 april zitten in bibliotheek Utrecht medewerkers van U Centraal klaar om je te helpen. Meld je aan via het buurtteam NoordOost, bel naar: 030 7400 508.

• Charley Atsma Utrechts Voorleeskampioen 2021 Bekijk details

23 maart 2021

Net als andere jaren hebben veel Utrechtse scholen meegedaan aan de Nationale Voorleeswedstrijd. Op 20 scholen hebben leerlingen uit groep 7 en 8 voorgelezen en zijn de schoolkampioenen gekozen. Deze 20 voorlezers gingen op donderdag 18 maart met elkaar de strijd aan om de titel Utrechts Voorleeskampioen 2021.

• Geleende materialen inleveren Bekijk details

2 maart 2021

De inleverdata van geleende materialen hebben we tot nog toe steeds opgeschoven. Nu de lockdown nog langer duurt, vragen we je om materialen die je niet meer nodig hebt, terug te brengen naar de bibliotheek. Zodat andere leners de materialen ook kunnen lenen. We vragen je om alleen te komen (!). Mocht je geen materialen in huis hebben, dan is deze oproep uiteraard niet van toepassing. De huidige inleverdatum voor alle materialen is 11 maart of later.

• Blijf lezen en haal een verrassingstas bij de bieb! Bekijk details

21 december 2020

Goed nieuws voor alle kinderen die lid zijn van de bieb en willen blijven lezen: de verrassingstas. Kom naar de bieb en haal een verrassingstas vol boeken. Je krijgt de tas mee op vertoon van je biebpas. Je mag de boeken een aantal weken lenen.

• Deirdre Carasso nieuwe directeur Bibliotheek Utrecht Bekijk details

16 december 2020

Vanaf vandaag is Deirdre Carasso de nieuwe directeur van Bibliotheek Utrecht en gaat Ton van Vlimmeren met pensioen. Carasso start in een periode van strenge lockdown, waarbij de bibliotheek alleen open kan zijn voor het afhalen van reserveringen.

• Goed nieuws: reserveren materialen blijft in 2021 gratis Bekijk details

10 december 2020

Twee weken geleden ontvingen al onze leden een bericht. Daarin schreven we dat er vanaf 1 januari 2021 € 1,25 betaald moet worden voor een reservering. Dat bericht leverde meer negatieve reacties op dan we hadden voorzien. Dat spijt ons. We willen onze collectie voor iedereen toegankelijk houden. Dat is de kracht van Bibliotheek Utrecht: In welke vestiging je ook bent, onze collectie is altijd bereikbaar.

Paginanavigatie