Nieuws over Bibliotheek de Meern

Resultaat 51 - 60 (van 170)

• Oscar wint schrijfwedstrijd met ‘De rat in de Domtoren’ Bekijk details

11 november 2022

Op 2 juni 2022, de dag dat Utrecht 900 jaar bestond, verscheen het kinderboek ‘De Spoken van het Stadhuis, en andere Utrechtse verhalen’. Het startsein van een schrijfwedstrijd voor 1.000 leerlingen groep 6 en 7 van 20 Utrechtse basisscholen. Donderdag 10 november was het slotfeest in Bibliotheek Neude. Met een prijsuitreiking voor het mooiste verhaal.

• Nieuwe tarieven in 2023 Bekijk details

7 november 2022

In dit bericht brengen we je op de hoogte van de wijzigingen rondom onze abonnementen.

• Wijziging openingstijden Bekijk details

31 oktober 2022

Vanaf dinsdag 1 november veranderen de openingstijden van een aantal vestigingen. Dit heeft onder andere te maken met veel zieken en krapte op de arbeidsmarkt.

• De Junior Leesclub van Oma Annelies Bekijk details

17 oktober 2022

Wat nou als je helemaal niet zo van lezen houdt? En je oma vindt dat je meer moet lezen? Onno, Idse, Casper en Elon vonden een oplossing met dank aan oma Annelies: hun eigen junior leesclub! Je kiest een boek, iedereen in de club leest het (ook oma) en daarna komt de club samen in restaurant Noda van Bibliotheek Neude.

• Utrechtse Wetenschapsagenda: één vraag kan de wereld veranderen Bekijk details

30 september 2022

Wetenschappelijk onderzoek start met vragen. Daarom gingen onderzoekers van de Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht in gesprek met heel veel Utrechters, waaronder bezoekers van verschillende bibliotheekvestigingen. Het resultaat is de Utrechtse Wetenschapsagenda met ruim 1.200 vragen van Utrechtse bewoners.

• Overhandiging manifest 'Wij maken Utrecht' Bekijk details

14 september 2022

Op dinsdag 13 september namen wij samen met DOMunder het manifest ‘Wij maken Utrecht’ in ontvangst. Het manifest is gemaakt door 180 Utrechtse kinderen van basisscholen: de Nieuwe Regentesse, de Pijlstaart en de Jazzsingel. In het manifest staan foto’s van kunstwerken die de kinderen maakten over hun toekomstdromen en wensen voor Utrecht.

• Informatiepunten in de bibliotheek vaker open Bekijk details

1 september 2022

Vanaf maandag 5 september zijn de Informatiepunten in de bibliotheek vaker open. Heb je een vraag over taal of digitaal? Of een vraag over wonen, werk, inkomen of solliciteren. De mensen van het Informatiepunt helpen je graag verder. Als het kan krijg je direct antwoord. En anders weten ze precies waar je het antwoord wel kan vinden.

• Wethouder Eelco Eerenberg opent Bibliotheek op school in OBO de Kaleidoskoop in Kanaleneiland Bekijk details

26 augustus 2022

Vrijdag 26 augustus opende wethouder Eelco Eerenberg de Bibliotheek op school in basisschool de Kaleidoskoop in Kanaleneiland. Het team van deze school en Bibliotheek Utrecht trekken samen op om de leerlingen meer, en met meer plezier, te laten lezen.

• Onthulling gedicht Vuelta Bekijk details

8 augustus 2022

Deirdre Carasso (directeur Bibliotheek Utrecht) heeft maandag 8 augustus samen met Susanne Schilderman (wethouder Vuelta Utrecht) en Simone Richardson (directeur La Vuelta Holanda) een speciaal Vuelta-gedicht onthuld op de trappen bij het Stadskantoor. Stadsdichter Ruben van Gogh schreef dit gedicht in opdracht van de bibliotheek. Samen met inwoners van Utrecht is het vertaald in alle 21 talen van de deelnemende wielrenners aan de Vuelta. Én in het Uteregs, Bredaas en Bosch, de steden waar de Vuelta...

• Extra veel en extra lang lenen deze zomer! Bekijk details

11 juli 2022

Tot en met 21 augustus kun je extra veel en extra lang lenen. Je leent 20 materialen tegelijk en leent ze 6 weken. Zo kom je de zomer wel door. Alvast veel (lees)plezier!

Paginanavigatie