Nieuws over Bibliotheek Neude

Resultaat 21 - 30 (van 176)

• Zomeropeningstijden en meer en langer lenen Bekijk details

19 juni 2023

In de zomer gelden in een aantal wijkbibliotheken aangepaste openingstijden. Ook kun je vanaf 1 juli extra veel lenen.

• 7 vragen aan schrijver Millennium 7! Bekijk details

8 juni 2023

In bieb Utrecht vieren we de Thrillerweken (26 mei t/m 18 juni) met extra aandacht voor mooie, spannende en zenuwslopende thrillerboeken uit eigen land en daarbuiten.

• Te gast in de bieb: John Kuipers Bekijk details

6 juni 2023

Van 26 mei tot 18 juni vinden de Thrillerweken plaats. Dit jaar is dé thrillerjuryprijs, de NBD Biblion Gouden Strop, gewonnen door John Kuipers met zijn Thrillerdebuut ‘Musserts Schaduw’. Een boek vol spanning dat zich afspeelt in de zomer van 1940. De detective Swieninck duikt in de moord op de juridische adviseur van Anton Mussert (NSB) en ontdekt een wereld vol geheimen.

• Auteurs John Kuipers en Gerrit Barendrecht winnen belangrijkste thrillerprijzen 2023 Bekijk details

25 mei 2023

Donderdag 25 mei zijn twee belangrijke Nederlandse Thrillerprijzen uitgereikt in het Theater van Bibliotheek Neude. De NBD Biblion Gouden Strop, de prijs voor de beste oorspronkelijk Nederlandstalige spannende roman, en de Hebban Thrillerprijs, de belangrijkste lezersjuryprijs voor spannende boeken.

• Voorstel Voorjaarsnota 2023: steun voor de bibliotheek Bekijk details

17 mei 2023

Dinsdagavond 16 mei presenteerde de gemeente Utrecht de ‘Voorjaarsnota 2023’. Het college van burgemeester en wethouders stelt daarin de gemeenteraad voor om het financiële tekort van de bibliotheek in 2024 op te lossen. Dat zou betekenen dat er voorlopig geen wijkbibliotheken zouden hoeven te sluiten. Met dat voorstel voelen wij ons gesteund in onze betekenis voor de stad en alle Utrechters.

• Kunstenaar Pieke Bergmans doneert ‘Monsters’ aan de bieb Bekijk details

15 mei 2023

Heb jij onze drie nieuwe monsters al gezien in bieb Leidsche Rijn Centrum? Grote, aaibare monsters waar je op kunt spelen, zitten en lezen. Afgelopen zaterdag werden deze samen met alle aanwezige kinderen onthuld door kunstenaar Pieke Bergmans, die ze aan de bieb doneerde.

• Shortlist NBD Biblion Gouden Strop is bekend Bekijk details

10 mei 2023

De shortlist voor de NBD Biblion Gouden Strop 2023 is bekend, dé Nederlandse thrillerprijs! De 5 titels hieronder zijn kanshebber. Op donderdag 25 mei maakt de jury bekend welk boek de winnaar is tijdens de feestelijke uitreiking in Bibliotheek Neude.

• Domtoren in Goud voor Utrechtse fotograaf Anna van Kooij Bekijk details

9 mei 2023

Maandag 8 mei opende in Bibliotheek Neude de bijzondere fototentoonstelling De blik van Anna. Deze tentoonstelling is een eerbetoon aan de Utrechtse fotograaf Anna van Kooij en bijeengebracht door haar opdrachtgevers uit de culturele sector. Voor haar werk kreeg Anna van Kooij de Domtoren in Goud. Deze werd uitgereikt door wethouder en loco-burgermeester Susanne Schilderman. Omdat Anna ongeneeslijk ziek is en in een hospice verblijft, nam haar partner Eric Kampherbeek deze onderscheiding in ontvangst....

• Verzet vanuit het postkantoor Bekijk details

5 mei 2023

Op 4 mei, Dodenherdenking, is de tweede aflevering gelanceerd van de podcast ‘Ik verbind u door … Berichten uit Post Neude, Utrecht’.

• Ticketverkoop Avond van het Spannende Boek gestart Bekijk details

31 maart 2023

Een programma voor de echte thrillerfans op donderdag 25 mei. Met interviews en sessies met thrillerauteurs als Mathijs Deen en Marion Pauw en de winnaars van de Nederlandse Thrillerprijzen, waaronder de NBD Biblion Gouden Strop.

Paginanavigatie