Nieuws over Bibliotheek Waterwin

Resultaat 31 - 40 (van 171)

• Laura Curina en Souhaila Massaoudi Utrechtse Voorleeskampioenen 2023 Bekijk details

29 maart 2023

Vrijdag 24 maart vonden in Theater Bibliotheek Neude twee Voorleeswedstrijden plaats. ’s Morgens de Utrechtse finale van de Nationale Voorleeswedstrijd voor groepen 7 en 8. ‘s Middags de finale van Read2Me! voor brugklassers. Winnaars werden Laura Curina (foto) van basisschool Blink in Vleuten en ’s middags Souhaila Massaoudi van het Globe College.

• ‘Intellectual heritage’, nieuw kunstwerk van Maarten Baas Bekijk details

22 maart 2023

'Intellectual heritage' van Maarten Baas is een van de vijf nieuwe kunstwerken die gemaakt zijn voor Bibliotheek Neude. Het hangt aan de gevel boven de entree. ‘Intellectual heritage’ is mede mogelijk gemaakt dankzij een bijdrage van het K.F. Hein Fonds, BPD Cultuurfonds en Gemeente Utrecht.

• Aangepaste openingstijden paasdagen Bekijk details

21 maart 2023

De bibliotheken hebben aangepaste openingstijden rond de paasdagen.

• Bericht over Financiën Bibliotheek Utrecht Bekijk details

16 maart 2023

In de media verschijnen berichten over onze financiën. We berichtten er vorig jaar al over. Bibliotheek Utrecht heeft een aanzienlijk structureel financieel tekort. Dat heeft verschillende oorzaken, waaronder prijsstijgingen voor huur, onderhoud en energie. In 2023 is het tekort opgelost dankzij een eenmalige extra subsidie van de gemeente. Daarvoor zijn we hen zeer dankbaar. Echter, het probleem is daarmee niet structureel opgelost.

• Uitbreiding openingstijden vanaf 1 maart Bekijk details

1 maart 2023

Woensdag 1 maart gaan de openingstijden wijzigen. De vestigingen gaan dan per week meer uren open: van 457,5 naar 508,5 uur per week. In een aantal wijkbibliotheken gaan we weer terug naar de eerdere situatie, voor andere vestigingen is het een nieuwe uitbreiding.

• Viering van het Fantastische Boek Bekijk details

28 februari 2023

Zaterdag 25 februari vierden we het Fantastisch Genre in Bibliotheek Neude tijdens de Middag van het Fantastische Boek. Een middag vol horror, fantasy en sciencefiction. Het was een drukbezocht, mooi en levendig evenement.

• Pim Lammers Bekijk details

15 februari 2023

In alle vestigingen van Bibliotheek Utrecht hangt een gedicht van Pim Lammers. Hiermee steunen wij de Utrechtse dichter. Meer weten? Lees verder.

• Meest geleend 2022 Bekijk details

2 februari 2023

Welke boeken waren in 2022 populair? Wij hebben de meest geleende boeken van het afgelopen jaar voor je op een rij gezet!

• Safer Internet Day Bekijk details

2 februari 2023

Dinsdag 7 februari is het Safer Internet Day. Op deze dag is er aandacht voor het veilige, verantwoordelijke en positieve gebruik van technologie onder jongeren en kinderen.

• Douwe Bob te gast in de bieb! Bekijk details

26 januari 2023

Dit jaar zijn de Nationale Voorleesdagen geopend door singer-songwriter Douwe Bob. Op 25 januari kwam hij in bieb Neude voorlezen uit het prentenboek van het jaar: ‘Maximiliaan Modderman geeft een feestje’. Zelf maakte Douwe Bob er ook een waar feestje van. Hij speelde piano, zong liedjes, maakte grapjes met de ouders en liet de kinderen dansen. Wij spraken hem vooraf over het voorlezen, zijn favoriete leesplek en zijn inspiratiebronnen.

Paginanavigatie