Nieuws over Bibliotheek Overvecht

Resultaat 81 - 90 (van 171)

• Boekdonatie Longkanker Nederland Bekijk details

24 maart 2022

Patiëntenorganisatie Longkanker Nederland maakte samen met artsen en patiënten een boek waarin de belangrijkste vragen en antwoorden over longkanker staan. Dit boek is nu ook te leen in bibliotheken in Nederland. Op woensdag 23 maart reikte Lidia Barberio, directeur van Longkanker Nederland, het eerste exemplaar van het boek uit aan collectioneur Jan ten Ham van de Bibliotheek Neude.

• Vier de Vrijheid met een Vrijheidsmaaltijd Bekijk details

23 maart 2022

Op 5 mei vieren we de vrijheid. Door samen een maaltijd te delen en bij elkaar aan tafel te schuiven staan we op deze dag stil bij onze vrijheid. Zet die soeppan maar op het fornuis! Ook dit jaar is er weer een Vrijheidssoep.

• Nieuw: Leesoffensief Utrecht Bekijk details

7 maart 2022

In Utrecht zetten 39 organisaties en stichtingen die zich bezighouden met lezen en taal, bedrijven en scholen hun schouders onder het Leesoffensief Utrecht. Ze slaan de handen ineen om alle Utrechters taal- en digitaalvaardig te maken. Zodat Utrecht een stad van gelijke kansen blijft. Het leesoffensief is een initiatief van Bibliotheek Utrecht en Taal Doet Meer.

• Het Digicafé Bekijk details

25 februari 2022

Nieuwsgierig naar de online wereld? Kom naar het Digicafé.

• Einde meeste coronamaatregelen Bekijk details

25 februari 2022

Goed nieuws! Vanaf vrijdag 25 februari zijn de meeste coronamaatregelen komen te vervallen. In de bibliotheek zijn 1,5 meter afstand en een mondkapje bij een bezoek niet meer nodig. Daarnaast vervalt het coronatoegangsbewijs voor onze activiteiten.

• Howaida, van het landelijk Leesteam Kinderjury ambassadeur campagne 'Wie dit leest ... kan ook een boek lezen' Bekijk details

15 februari 2022

Op 9 februari zijn de Leesweken van de Kinderjury officieel van start gegaan. De Utrechtse Howaida is lid van het landelijk Leesteam. Zij verrichtte op haar school OBS de Panda de feestelijke opening. Ze werd meteen ook ambassadeur van de bibliotheekcampagne ‘Wie dit leest … kan ook een boek lezen’ en kreeg een speciaal pasje van directeur Deirdre Carasso.

• Hulp bij belastingaangifte Bekijk details

14 februari 2022

De jaarlijkse Belastingaangifte staat binnenkort weer voor de deur. Niet altijd even eenvoudig. Wil je dat iemand met je meekijkt? Dat kan. Vanaf half maart is U-Centraal regelmatig in een van onze vestigingen aanwezig. Ze ondersteunen je bij het invullen van je belastingaangifte.

• Verwarming omlaag in Bibliotheek Neude Bekijk details

11 februari 2022

Vandaag is het Warmetruiendag. Elk jaar op 11 februari gaat Nederland energieverspilling te lijf met deze grote klimaatactie.

• Campagne ‘Wie dit leest… kan ook een boek lezen’ van start Bekijk details

4 februari 2022

Burgemeester Sharon Dijksma heeft vanmiddag de nieuwe campagne ‘Wie dit leest… kan ook een boek lezen’ van Bibliotheek Utrecht ingeluid met het lidmaatschap van haar jongste kind. Met de campagne willen we alle kinderen van Utrecht gratis lid maken en kinderen stimuleren meer te lezen. Een kwart van de kinderen dreigt laaggeletterd van school te komen.

• Opening Bibliotheek op school Bekijk details

3 februari 2022

Op woensdag 2 februari 2022 opende wethouder Anke Klein de eerste Utrechtse Bibliotheek op school in OBO de Klopvaart. Het team van deze Overvechtse school en de Bibliotheek Utrecht trekken samen op om de kinderen meer, en met meer plezier, te laten lezen.

Paginanavigatie