Nieuws over Bibliotheek Neude

Resultaat 141 - 150 (van 180)

• Charley Atsma Utrechts Voorleeskampioen 2021 Bekijk details

23 maart 2021

Net als andere jaren hebben veel Utrechtse scholen meegedaan aan de Nationale Voorleeswedstrijd. Op 20 scholen hebben leerlingen uit groep 7 en 8 voorgelezen en zijn de schoolkampioenen gekozen. Deze 20 voorlezers gingen op donderdag 18 maart met elkaar de strijd aan om de titel Utrechts Voorleeskampioen 2021.

• Geleende materialen inleveren Bekijk details

2 maart 2021

De inleverdata van geleende materialen hebben we tot nog toe steeds opgeschoven. Nu de lockdown nog langer duurt, vragen we je om materialen die je niet meer nodig hebt, terug te brengen naar de bibliotheek. Zodat andere leners de materialen ook kunnen lenen. We vragen je om alleen te komen (!). Mocht je geen materialen in huis hebben, dan is deze oproep uiteraard niet van toepassing. De huidige inleverdatum voor alle materialen is 11 maart of later.

• Blijf lezen en haal een verrassingstas bij de bieb! Bekijk details

21 december 2020

Goed nieuws voor alle kinderen die lid zijn van de bieb en willen blijven lezen: de verrassingstas. Kom naar de bieb en haal een verrassingstas vol boeken. Je krijgt de tas mee op vertoon van je biebpas. Je mag de boeken een aantal weken lenen.

• Deirdre Carasso nieuwe directeur Bibliotheek Utrecht Bekijk details

16 december 2020

Vanaf vandaag is Deirdre Carasso de nieuwe directeur van Bibliotheek Utrecht en gaat Ton van Vlimmeren met pensioen. Carasso start in een periode van strenge lockdown, waarbij de bibliotheek alleen open kan zijn voor het afhalen van reserveringen.

• Goed nieuws: reserveren materialen blijft in 2021 gratis Bekijk details

10 december 2020

Twee weken geleden ontvingen al onze leden een bericht. Daarin schreven we dat er vanaf 1 januari 2021 € 1,25 betaald moet worden voor een reservering. Dat bericht leverde meer negatieve reacties op dan we hadden voorzien. Dat spijt ons. We willen onze collectie voor iedereen toegankelijk houden. Dat is de kracht van Bibliotheek Utrecht: In welke vestiging je ook bent, onze collectie is altijd bereikbaar.

• De rustige uurtjes in de bibliotheek Bekijk details

19 november 2020

De bibliotheken zijn weer open en we hebben de rustige uurtjes voor je op een rij gezet.

• Goed nieuws: vanaf donderdag 19 november weer open! Bekijk details

18 november 2020

Vanaf donderdag 19 november zijn al onze vestigingen weer open. Om boeken te lenen en om naar activiteiten te gaan.

• Diversiteit in de kunst in Utrecht: waar staan we en wat moet er gebeuren? Bekijk details

30 oktober 2020

Utrecht is een veelzijdige stad met een grote diversiteit aan bewoners, maar dit is niet altijd terug te zien in de kunsten. De motivatie is er bij kunst- en cultuurinstellingen, maar toch blijkt de Domstad achter te lopen op andere steden. Onder de paraplu Vier de verschillen gaat de Bibliotheek Utrecht langduriger in op verschillende issues rond culturele diversiteit en gendergelijkheid.

• Meer en langer lenen Bekijk details

15 oktober 2020

Materialen die je vanaf vandaag leent of verlengt, krijgen een uitleentermijn van zes weken. Je mag vanaf vandaag 20 materialen op een pas lenen. Zo voorkomen we extra bezoeken aan de bibliotheek.

• Coronamaatregelen Bekijk details

14 oktober 2020

De coronamaatregelen zijn verder aangescherpt. Uiteraard volgt bibliotheek Utrecht de instructies van de overheid, RIVM en Veiligheidsregio Utrecht. Het dragen van een mondkapje is verplicht.

Paginanavigatie